Dag 10 van Medellin naar San Pedro de Merida.

4 oktober 2019 - San Pedro de Mérida, Spanje

Donderdag 3 oktober.

25DA0C59-05D6-449B-B855-5A340085B0BB Avond

Weer een pittige dag voor de boeg. Er worden verschillende afstanden gegeven maar minder dan 25 lijkt t niet te worden.

Hostel Rio serveert pas om 8.00 ontbijt dus ik vertrek n uur later dan normaal. Wel fijn want het is smorgens echt koud.

Ik ontbijt samen met Anne Marie en we wisselen ervaringen uit over de camino. Zij  heeft een pakket met geboekte overnachtingen en haar bagage wordt vervoerd. Dat lijkt makkelijk maar ze vertelt heel veel tijd kwijt te zijn aan misverstanden en communicatie problemen. Dan blijft haar rugzak weer achter of heeft het hotel niet op haar gerekend.  Het hostel in het plaatsje waar we naar toe gaan bleek overboekt en nu wordt ze met de taxi heen en weer gebracht. We lopen alleen maar komen elkaar onderweg een paar keer tegen omdat we allebei verdwalen.

60A60182-5CEC-439D-82CC-22579DFA4D2F

E91779AD-834E-4528-B8F5-3B914F246FE7

B96EF5B3-AA5F-4C2F-8605-43B466282243 De laatste schapen

0669B1A7-EDA5-497B-A91D-F2F410D9395F

A8EE52C0-12E7-4629-AED7-C30AFD4E0439 Anne Marie nadat we weg moesten duiken voor een Gigant 808

1B837D66-D523-4745-BCD8-0A970E92334A

De gele pijlen zijn vandaag niet op hun best. Bij een tomatenfabriek stoppen ze gewoon ineens.

Je kunt merken dat we dichterbij de hoofdstad Merida komen. Drukker verkeer en het land wordt meer bewerkt. Het tomatenseizoen is net voorbij en vandaag wordt vooral de mais geoogst. De kolven staan op springen.

Ik heb me nooit zo bezig gehouden met landbouwmachines maar er zijn enorme gevaartes bij, kleine fabrieken op wielen die de mais in een keer afsnijden, pellen en de maïskorrels erafritsen. Op het land blijven alleen gehakte stelen en bladeren over en de  kale rode harten van de maïskolf.

Veel olijfbomen natuurlijk en pruimenbomen zwaar van rijp fruit. Daar heb ik mijn buik van volgegeten.

San Pedro de Merida is geen dorp dat je al mijlenver ziet liggen. Er is alleen natuur en dan ineens na een heuvel ligt het voor je neus en loop je er zo in.

De gele pijlen gaan altijd naar het centrale plein met de kerk, handig voor als je verdwaald bent in een dorp of stad. Ook bevinden zich daar de meeste bars.

Wilde eigenlijk in de Albergue overnachten maar kon hem niet  vinden en de telefoon werd niet opgenomen en het gemeentehuis was dicht. Dan maar weer een kamer.. wel fijn na 28 en nog wat km.

Morgen de laatste tocht naar Merida, 17 km.

Savonds bij zonsondergang toch de herberg nog gevonden...in zeer vervallen staat. Of hij is niet meer in gebruik of ik ben heel blij dat ik daar niet in mijn eentje sliep..

1. Monique Groffen:
    4 oktober 2019
    Nog effetjes kaar! Zet m op
  2. Peter:
    4 oktober 2019