Lekker met de meiden

6 maart 2019 - Velsen-Zuid, Nederland

Twee dagen nadat David en ik terug waren uit Malaga kwamen de deelnemers kennismaken bij mij thuis.

Zeven van de acht waren aanwezig. Nummer acht kon er niet bij zijn omdat zij een deel van het Pieterpad aan het lopen was, met volle bepakking. Een goed excuus!

Omdat niet iedereen elkaar kende hebben we ons eerst aan elkaar voorgesteld: wie ben ik, wat doe ik, wat wil ik en waarom ga ik mee met deze wandeltocht (en waar maak ik me eventueel zorgen over?)

Allemaal zijn we rond de vijftig, met een uitschieter naar beneden en naar boven. Leuk om te horen waar iedereen mee bezig is. Veel gehoorde wens: ik ben op zoek naar meer rust in mijn hoofd, een pas op de plaats, even eruit en tot mezelf komen, het wandelen ontdekken, onderzoeken hoe het is om meerdere dagen achter elkaar te lopen.

Opvallend was ook de behoefte om alleen en in stilte te lopen, zonder iets aan het hoofd. Dat worden veel stiltewandelingen..😉Al met al een leuke sportieve groep die er veel zin in heeft. Er wordt al uitgekeken naar het biertje na afloop van elke etappe.

Zorgen werden ook geuit. Die liggen vooral op het gebied van slapen en met name in een herberg op een slaapzaal met meerdere personen, waarvan er altijd minstens één snurkt..Inmiddels kan ik zeggen dat dit tot een minimum beperkt wordt, als het al voorkomt. Als we met meerdere mensen op een kamer liggen is dat met onze eigen groep van 8. En nu maar hopen dat we zelf niet snurken.. toch maar oordoppen mee.

Verder zijn er wat onzekerheden als weer (hoe warm wordt het, gaat het regenen dus hoeveel water moeten we dragen en regenjas mee?). Heb ik goed materiaal (rugzak, schoenen), hoe pak ik zo licht mogelijk en: kan ik het wel?

Zelf ben ik niet helemaal gerust op de bewegwijzering, wetende dat verdwalen soms gewoon onvermijdelijk is, zeker op zo’n weinig belopen pad als de Camino Mozarabe). Maar wie durft te verdwalen komt nog eens ergens en ik heb er alle vertrouwen in dat we elkaar erdoorheen gaan coachen.

Een kleine schrik was ook de vertrektijd op 2 april. Omdat we om 6.50 am vliegen is de verzameltijd 05.00 aan de Thorbeckelaan. Taxibedrijf Mol & zn is bereid gevonden ons naar Schiphol te brengen. Dit zal niet voor iedereen handig zijn; wie uit het zuiden komt gaat direct naar Schiphol.

Voordeel is wel dat we een hele dag in Malaga hebben om de stad te ontdekken en ons mentaal voor te bereiden op de komende krachtsinspanning.

Na veel thee, Spaanse wijn en hapjes van de markt in Malaga namen we weer afscheid van elkaar. Onbekenden een beetje bekender geworden en met iets meer een concreet idee van wat ons te wachten staat.

Op naar 2 april!

Lekker met de meiden (vergeten een foto van ons te maken)

191B1924-5C13-4B74-8832-C86FEF3564AB

Impressie van het te bewandelen landschap, in werkelijkheid natuurlijk veel mooier.

471CA675-8B12-41EF-BC11-312A54A7F4D1B7EC4E7E-AFD7-44AA-8FE0-2012E40AB670

1. Anne Kremers:
    6 maart 2019
    Hoi Karin, wat leuk om dit te lezen! En mooi ook wat je zegt over verdwalen. Eng, maar je komt nog eens ergens:)
    Jouw vertrouwen en rust zal de groep er doorheen loodsen. Daar ben ik van overtuigd. Mooie verdere voorbereidingen nog gewenst. Groet, Anne K
  2. Nynke Postma:
    6 maart 2019
    Wat zal iedereen een zin hebben! Alweer over een week of vier zijn jullie echt op pad. Het wordt vast voor iedereen een week die iedereen nog heel lang zal meedragen. En ja Mees, dat is nog eens wat anders dan vis!
  3. Nicolet:
    6 maart 2019
    leuk hoor! verdwalen hoort erbij, maakt het een beetje avontuurlijk en spannend!
  4. Karine:
    6 maart 2019
    Het wordt vast heel leuk!
  5. Theresia:
    6 maart 2019
    Alvast een goede reis en veel plezier Karin!
  6. Monique Groffen:
    7 maart 2019
    ik was er helaas niet bij maar had een goed excuus: mijn nieuwerugzak van 40 liter uitproberen op het Pieterpad. Ging erg goed. Voor mij een enorme geruststelling dat de geuitte zorgen toevallig ook mijn zorgen zijn..
    behalve verdwalen, want dat heb ik al eerder met Karin meegemaakt en ik kan alleen maar zeggen dat zij met haar oerleiderschap en rust mij weer heelhuids heeft afgeleverd. Helaas was onze boot al vertrokken...maar daarover later meer!